Ja, vi som bor i Stockholmsområdet har fått vår beskärda del av snön idag – I love it! Jo, jag älskar snö men vad jag inte älskar är hur det förefaller som att hela Stockholms snöplogning sköts av en kille med en plog fäst på cykeln. Det hinner han ju aldrig och därav det berömda snökaoset. Är faktiskt inte speciellt irriterad över det för egen del. Jag kom till jobbet efter lite bök å stånk. Jag kom också hem efter att ha tagit mig en del av vägen med tuben och resten med en make som fick dra hem tidigare från jobbet för att barnen skulle hämtas i tid.

20121205-212433.jpg
Ja, bussarna gick ju inte. Pendeln gick inte att lita på. Väl hemma fick maken dra iväg och hämta Storeman från en busshållplats nära stan.

Nu, klockan är ca 21:30, plogas vår parkering. Nu?! Kul att ni kunde komma… Jag jobbar hemifrån imorgon och passar på att börja träna försiktigt. Yay!!

Jag är faktiskt inte irriterad över ”snökaoset”. Jag bara förvånas över att man inte väljer att satsa mer på plogningen. Det är ju bara det som det handlar om. Själva vädret var ju ingen katastrof. Hoppas snön stannar. Det är ju så fint och tänk att springa i detta. Myyyys!

