Idag kände jag mig tillräckligt frisk för att så smått börja träna. Planen var att springa en kortis för att sedan fortsätta med en Casall TOD. Skönt kom-i-gång pass. Jag letade fram bland det bästa, enligt mig, man som löpare kan ha om man vägrar låta lite snö och is stoppa ens framfart:

20121206-195036.jpg
Mina Icebug!
De är så över-bäst (är det ett ord…?) när det kommer till vinterlöpning. Nej, jag har inte fått skorna (eh, jo i och för sig i julklapp av maken) från någon sponsor, jag bara tok-gillar dem. Suveränt grepp! Tips!

Men när jag sen kom hem började jag må fruktansvärt illa, fick frossa och en blixtrande huvudvärk. Det var så illa att jag inte ens klarade av att duscha. Jag började befara vinterkräksjuka. Istället för en dusch lade jag mig under en filt och somnade i soffan. När jag sedan vaknade var det som bortblåst! Märkligt.

Nu har jag duschat! 🙂

