Igår åkte jag äntligen till gymmet. Hög tid för ordentlig styrketräning! Det är skönt att vara där tidigt. Jag var där vid 9 på morgonen och då behöver jag inte vänta. Det är i regel jag och pensionärerna där och de jobbat inte så mycket med samma vikter som jag.

Jag började med att värma upp på cykeln och därefter körde jag superset (2 övningar direkt efter varandra):

-traditionella marklyft
-excentriska chins (hoppa upp i övre positionen och hålla emot på nervägen)

-rodd
-axel/bicepsövning i dragmaskin

-pistols i TRX
-djupa knäböj med käpp ovan huvud, bra rörlighetsövning för min stela lats

Avslutade med 3 magövningar:
-10kg medicinboll diagonalt från höft upp till huvudet
-samma medicinboll, sitter på golvet för bollen från sida till sida
-grasshopper

Alla set X3.

Idag har jag enorm träningsvärk.

20121210-150322.jpg