Nog är det konstigt!

Hade lite motivationsdipp imorse; hade planerat att springa på Kungsholmen innan jobbet. Vi vet ju alla hur vädret och ljuset är i Sverige just nu; kallt och mörkt. Kanske inte det mest välmotiverande men fostrande. Trots detta vet jag ju att 5 minuter in i passet så njuter jag. Så även idag. Stora snöflingor singlade ner på marken medan jag sprang igenom stan.

20121214-223012.jpg
Västerbron in the morning!

20121214-223116.jpg
Nöjd Jessica!
Vinterlöpning är ju ljuvlig. Mitt problem är att jag ogillar att frysa men det är ju bara några få minuter sedan är det fantastiskt. Tricket? Stop thinking about it – just do it! Jag får aldrig ge mig själv intrycket av att jag har ett val. Det har jag inte. Det är när jag låter mig själv tro det som träningen inte blir av, det blir långa uppehåll, den kommer av sig o.s.v.

Jag får ofta frågan hur jag kan vara så ”duktig” och sköta min träning så väl. Dels älskar jag att träna, det är viktigt för mig att ta hand om min kropp. Men inte heller jag är jättetaggad precis varenda pass och det är då mitt trick kommer in: Det är bara att köra! Inte fundera, inte välja, inte ge skenet av att jag har ett val. Jag har ett mål som är viktigare än enstaka dippar i motivationen.

Imorgon springer jag igen!

