Jag stöter då och då på personer på framförallt Facebook som stör sig på en viss typ av inlägg: ”Måste alla bara skriva om hur mycket de tränar/hur bra man har det, det kan inte vara så himla bra hela tiden”.

Ja, man är sin egen lyckas smed och FB är ett forum där jag väljer vad jag vill skriva. Själv har jag stört mig på personer som bara delar med sig av sina krämpor och hur hemskt man har det. Det var inte så upplyftande i längden och då har ju jag valet att inte längre ta del av dennes statusar. Jag har dock slutat hetsa upp mig för dylika saker. Alternativet vore ju att någon fastställde vad du fick lägga upp, hur ofta en viss typ av status fick förekomma och det vore ju löjligt om något. Vem är jag att fastställa vad som är lagom?

Själv vill jag ju, med min blogg, dela med mig av min träning och familjeliv för att förhoppningsvis inspirera. Mestadels blir det positiva inlägg men jag tror inte att det i slutändan blir så inspirerande om det alltid ser ut att vara perfekt. Då blir det svårt att tänka ”kan du kan jag/Kan jag kan du”. Ingen är perfekt. Mitt liv är inte utan dalar men min ambition är att vara personlig men inte privat. Jag väljer vad jag skriver om och jag berättar inte om allt.

20121230-133502.jpg
Imorgon kommer en återblick på året som gått och hur var det nu med nyårslöften?

