Nytt år – nya möjligheter! Floskler? Ja, säkert till viss del men jag ser massvis med möjligheter framför mig.

Varför just nu, varför inte för en vecka sedan? Bokslut och planering behövs för mig och när ett nytt år börjar är ett ypperligt tillfälle.

Årets tävlingar
1 juni: Stockholm Marathon
4 augusti: Stockholm Ultra Marathon
December: Bislett 24-timmars

Exciting stuff!

Det blir nåt att bita i men det känns riktigt bra!

Men allt är inte bara träning och tävling. Jag har andra mål också. Jag vill kunna prioritera mina vänner mer, umgås mer med dem. De är viktiga och även om familjen givetvis kommer först behöver jag andra också. Det gör vi nog alla.

Jag har skrivit en del om att vara snäll. Snällhet är underskattat och jag jobbar hårt på att flytta upp det på innelistan. Jag tycker jag är ganska snäll men man kan alltid utvecklas.

B.A.B.Y. nätverket öppnade upp mina ögon ännu mer när det gäller att vara generös. Det kostar mig inget att hjälpa en annan, trots att denna kanske ”konkurrerar” med mig. Tänk vad vi vinner på att hjälpa varandra, lyfta fram varandra!

Själv blir jag oerhört tacksam när någon hjälper mig. Bara en sådan sak som en länk, som Terese gjorde när hon länkade till bloggar hon läser. Det gjorde mig glad, gör fortfarande att läsare hittar mig. Idag länkade en vän på Facebook till mitt företag. Det är fint. Vi ska hjälpa varandra.

Men det är inte bara att låsa fast vid ett mål och stirra blint på det. Vägen dit kan vara nog så härlig och viktig!

20130102-125154.jpg
Detta blir ett grymt år! Let’s do this!

