Är det nu du ska bli starkare/smalare/hälsosammare?

20130103-093420.jpg

Hur gör du det?
Varför gör du det?

Bilden ovan hittade jag via Google, från fitnessguide.se (Ingen sida jag varit inne på och kan uttala mig om). Det är alltså inte jag på bilden. Jag ser inte ut så och jag tränar ca 6 pass per vecka. Olika sätt att träna ger olika resultat och jag tränar inte så mycket styrketräning som krävs om jag skulle vilja se ut så. Jag vill framförallt bli en bra löpare på långa distanser, då tränar jag på ett sätt som tar mig dit.

Bland det viktigaste jag gör som personlig tränare, när jag träffar en ny kund, är att hjälpa personen att formulera ett realistiskt mål.

Vart vill du?
Varför vill du dit?
Hur mycket tid kan du lägga ned på din träning?

Det är dumt att sikta på nåt man inte kommer att kunna nå. Det leder bara till misslyckande, besvikelse och motivationen flyger all världens väg. Du ska hitta Ditt mål och vara nöjd med det. Du ska hitta Din väg och följa den målmedvetet.

Varför inte börja idag? Jag är inte så mycket för nyårslöften då There’s no time like the present men om du vill sätta januari som startskottet – gör det! Sluta vänta. Du är värd att må bättre.

Var inte rädd för att ta hjälp. Jag förespråkar givetvis personliga tränare som kan hjälpa till med hela biten; fastställa mål och träningsupplägg men det är inget måste för att bli hälsosammare. Vill man ha hjälp inne på gymmet finns ofta styrketräningsinstruktörer som kan hjälpa till.

Du behöver inga förkunskaper innan du träffar en PT. Många tror att de behöver ”träna upp sig” innan de börjar men det är verkligen inte nödvändigt.

Alla behöver träna men alla måste inte köra crossfit/löpning/aerobics mm. Börja idag. Du har tiden, det vet jag.

